Autem do Norska

1
2186
Autem do Norska

Jelikož jsme s Jirkou letos v létě pracovali opět v Anglii, museli jsme se rozhodnout, jak se v polovině srpna vlastně do Norska dostaneme. První návrh byl, že bychom odletěli přímo z Anglie, to by ale vyšlo neskutečně draho a ani bychom sebou neměli žádné zimní věci. Potom byla možnost letět z Česka, ale pořád nám přišlo líto dávat 7000,- za letenku. Proto jsme se rozhodli, že do Norska pojedeme autem a vezmeme opět na výlet Multivan. Ve finále nás totiž cesta každého vyšla na zhruba 900,-.

Byl ale trochu logistický problém dopravit se z Anglie domů a poté do Norska. Na celý přesun jsme totiž měli jenom pár dní. Letenku z Anglie jsme nakonec objednali na 13.8. do Brna s tím, že 14.8. ráno vyrazíme směrem Norsko. Měli s námi jet ještě 3 cizí kluci z jízdomatu, 2 jsme vyzvedávali v Brně, jednoho v Praze. Museli jsme stihnout trajekt z dánského přístavu Hirthals, který odjížděl dalšího dne v 9 ráno. Cestou jsme vyzvedávali ještě jeden kufr v Hamburku a celkově se cesta protáhla natolik, že jsme nakonec do přístavu dorazili až v 6 ráno úplně mrtví. S Jirkou jsme se střídali celou noc v řízení, takže jsme pak akorát někde zaparkovali a ještě před check-inem na chvíli usnuli. Příjezdem do Norska se nám podařilo projet 5 zemí za 2 dny (Anglie, Česko, Německo, Dánsko, Norsko).

Kluky jsme vysazovali v Oslu a sami jsme si trochu prošli centrum, ale celkově na mě Oslo moc nezapůsobilo. Pokud člověk jede do Norska autem, musí si dávat pozor na placené zóny, které jsou po Norsku skoro všude (nejlépe omrknout tuto stránku). Od Osla to do Voldy trvá ještě 8 hodin čisté jízdy a velká část cesty vede přes hory (proto se už několik měsíců děsíme, jak vlastně dojedeme domů, silnice se tu můžou kvůli počasí zavřít z hodiny na hodinu).

Auto je tady nepopiratelně nejlepší dopravní prostředek. Za těch několik měsíců jsme tu byli na hodně výletech, a jelikož se do Multivanu vleze dohromady 7 lidí, cena vždycky hodně spadla 🙂 Nejdražší ovšem byly trajekty. Jelikož jsme zrovna v části Norska, kde se bez trajektu člověk nedostane téměř nikam, musí zkousnout norské ceny. Na druhou stranu jsme z trajektu jednou viděli delfíny. 🙂

Jelikož vzdálenosti mezi městy a vesnicemi jsou tu opravdu velké a MHD je drahé, skoro nikdy se nám nestalo, že bychom na naplánované výlety nenaplnili auto do posledního místa. Díky Multivanu jsme si zajeli do Bergenu (krásného přístavního města 5 hodin jízdy od Voldy), na Trolltungu (asi nejznámější turistická atrakce Norska, na kterou ale vede 12 h hike), projeli jsme si Atlantic Ocean Road a Trollstigen a západní Norsko jsme projezdili křížem krážem. 🙂

Samozřejmě s autem musíte počítat taky s jinými druhy problémů. Například když se vám ztratí SPZ v řece (naštěstí jsme ji našli), když vám dojde benzín 20 minut před cílem (to už se nám párkrát předtím stalo, takže jsme měli rezervu a brali to celkem v klidu, ale hádám, že pro ostatní to musel být asi trochu šok 🙂 ), když si přibouchnete prsty do dveří tak, že s tím jedete do nemocnice, nebo když vám snaživý brigádník nalije kapalinu do ostřikovačů zdarma a vy jste mu zapomněli říct, že tam máte díru, takže po vás akorát na parkovišti zbude louže a tak. 🙂

Na cestu zpátky máme opět plné auto Erasmáků z Česka a ze Slovenska, tak snad se domů nějak dostaneme…:)

 

Původně publikováno na blogu anoanno.cz

1 komentář

  1. El motor de Peregrinus tiene tres ejes con el fin de romper el estado de equilibrio y, además de ello, tiene un recurso de ajuste adicional quizá para regular la velocidad. Piensa que lo hizo en el siglo XIII, con los imanes de entonces. Lo importante ahora es probar que funciona; después vendrá el mejorarlo con determinados imanes. Lo del video es algo que se puede buscar pero eso es lo mismo, porque lo importante es comprender porqué puede funcionar.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here