AirHelp prezentuje samu sebe jako špičkového odborníka v oblasti práv cestujících v letecké dopravě. Vzhledem k tomu, že patří k největším společnostem tohoto typu na světě, má nejspíš pravdu. Své by o tom každopádně mohly říct i recenze a články napsané na toto téma. Za jakých podmínek lze jejích služeb využívat a s čím dokáže pomoci? Prozradíme zde.
Rozsah pomoci
O nároku na kompenzaci při zpožděném nebo zrušeném letu jsme psali v samostatném článku. Vznikl vám nárok na finanční náhradu, ale nechce se vám tato situace řešit, nebo jste se o to již pokoušeli, ale bez úspěchu? Přesně s tím vám AirHelp dokáže pomoci. Tým této společnosti čítá na více než 200 zástupců a právnických firem napříč 35 zeměmi.
Díky takto rozsáhlému týmu vám může být AirHelp k dispozici v celé řadě situací. Pomůže vám s řešením standardních i méně standardních problémů v rámci letecké dopravy. K prvním zmíněným patří odškodnění za zpožděný let, za zrušení letu či odepření nástupu do letadla. Stejně tak vám ale osvětlí podmínky náhrad za zmeškaný let či zpožděná zavazadla.
Ačkoliv se své pomoci můžete domáhat v 17 světových jazycích a část webových stránek je také česká, některé informace lze čerpat pouze v angličtině. AirHelp za dobu svého působení pomohl již více než 16 milionům klientů. Na webových stránkách nabízí informace o konkrétních kompenzačních podmínkách u nespočtu leteckých společností.
AirHelp Plus
AirHelp Plus je zajímavou službou, kterou tato společnost nabízí. Získáte s ní přístup například do letištních salónků, ale hlavně vám umožní neomezené využívání služeb společnosti AirHelp. Máte možnost volby mezi dvěma tarify – základním Essential a rozšířeným Complete. Odlišují se od sebe cenou a rozsahem poskytovaných služeb.
Tarif Essential stojí 20 € na rok. Dosáhnete s ním na kompenzaci 600 € za let a až 1400 € za zavazadla. Kromě toho získáte administrativní podporu při žádosti a k dispozici budete mít on-line chat. Tarif Complete by vás ročně stál 50 €. Kromě výhod předchozího tarifu budete mít navíc také umožněn přístup do letištních salónků včetně využívání některého jejich vybavení.
Říkáte si, že na kompenzace máte přeci nárok bez ohledu na AirHelp Plus? Samozřejmě. V této službě jde ale o to, že v případě vrácených kompenzací od letecké společnosti vám bude namísto stržení provize vrácena částka v celé své výši. Platíte však roční poplatek, díky kterému máte přístup k nadstandardním službám a dalším výhodám, které společnost nabízí.
Poplatky
Pokud si nezřídíte AirHelp Plus, budou se vás týkat provize společnosti za úspěšně vymožené finanční kompenzace. Pokud se však na společnost obrátíte a jejich žádost o vrácení peněz se nesetká s úspěchem, neplatíte nic. Výše provize z obdržených peněz se pak liší v závislosti na výši kompenzace, kterou se firmě podaří pro vás získat. V jakých hodnotách se pohybují?
Poplatky jsou rozdělené na dvě části. Pohyblivou složkou je standardní poplatek, který může činit v závislosti na obdržené kompenzaci až 35 % (včetně DPH). Ten pokrývá nevyhnutelnou práci spojenou s vymáháním kompenzace od letecké společnosti. K činnostem patří například ověřování příslušných dokumentů či potvrzení tehdejších povětrnostních podmínek.
Soudní poplatek je zapotřebí uhradit v případě, že komunikace s leteckou společností není úspěšná a dojde na podání žaloby k soudu. I to za vás AirHelp vyřeší a v tomto případě si z vaší kompenzace vezme dalších 15 %, které tyto náklady pokryjí. Výše celkové provize by nikdy neměla přesáhnout 50 % finanční náhrady od letecké společnosti.
- Celosvětová působnost
- Zkušený právnický tým
- Široký rozsah pomoci
- Nadstandardní služba AirHelp Plus
- Poměrně vysoké provize
Diskuse u článku